اگر بخواهید یک فایل PDF یا یک فایل متنی Word را شب هنگام و با نور کم روی رایانه مطالعه کنید یا این که در روز و با نور زیاد اتاق باشد، مطمئنا مطالعه برای شما مشکل خواهد بود. در چنین مواردی بهتر است نور و چگونگی نمایش متون روی صفحه‌نمایش را نیز باتوجه به شرایط محیط تغییر دهید.
انجام این تغییرات توسط یکی از قابلیت‌هایی که در ویندوز 7 طراحی شده امکان‌پذیر است. با فعال‌سازی قابلیت Clear Type در ویندوز و تنظیم صحیح آن در شرایط مختلف، می‌توانید متون را واضح‌تر ببینید و آنها را سریع‌تر بخوانید.
1. روی گوی ویندوز یا همان start کلیک و در کادر جستجو عبارت cttune.exe را وارد کنید.
2. پس از طی مرحله فوق، پنجره‌ ClearType Text Tunerنمایش داده می‌شود. برای ادامه کار، گزینه Next را بزنید.
3. در پنجره جدید مشاهده می‌کنید که دو پاراگراف متنی به‌شما نمایش داده شده است. در این مرحله باید هریک از پاراگراف‌ها را که واضح‌تر و بهتر می‌بینید انتخاب کرده و سپس روی گزینه Next کلیک کنید.
4. این مرحله و دو مرحله بعد از آن نیز همچون مرحله قبل، برای انتخاب پاراگراف مناسب با دید شما طراحی شده است. در این مراحل نیز باید پاراگرافی را که بهترین وضوح را دارد و خواندن آن برای شما آسان‌تر است، انتخاب کنید.
5. پس از اتمام مراحل، صفحه‌ پایانی را مشاهده می‌کنید. در این صفحه با کلیک روی گزینه Finish تغییرات اعمال می‌شود و شما می‌توانید متون به‌نمایش درآمده روی صفحه‌نمایش در برنامه‌های مختلف را با وضوح بیشتری مشاهده و در مدت زمان کمتری آنها را مطالعه کنید.

به نقل از jamejamonline.ir