ویژگی Content Advisor به شما کمک می کند بدون نگرانی از محتوایی که ممکن است در کامپیوتر شما به نمایش درآید به مرور آن بپردازید.این ویژگی سایت هایی را که مرور می کنید زیر نظر گرفته و آن را با استانداردهای ارائه شده از طرف ICRA (استاندارهایی که از سوی موسسه امنیت آنلاین خانواده تعریف شده است) مقایسه می کند.
پدید آورندگان و صاحب سایت ها که از سیستم درجه بندی اینترنت آگاه هستند ، داوطلبانه سایت های خود را در این سیستم ثبت می کنند تا درجه بندی شوند .این امکان در اختیار شما قرار دارد که تنها سایت های یک سطح خاص از این درجه بندی را نمایش داده و سایر آنها و همچنین سایت های فاقد درجه بندی را مسدود کنید.بر اساس استانداردهایICRA محتوای سایت ها به گروهای زیر تقسیم می شود :
1. محتوایی که احساس ترس یا اضطراب را ایجاد کرده و الگوی مناسبی برای کودکان و نوجوانان نیست و ممکن است آنها را به تقلید از این رفتارهای پرخطر و مخرب تشویق کند .
2. به نمایش گذاشتن قمار یا استفاده از اسلحه ، مشروبات الکلی ، دخانیات و سایر مواد مخدر.
3. به نمایش گذاشتن تبعیض یا تشویق به انجام رفتار تبعیض آمیز
4. کلمات نامناسب و وقیح
5. به نمایش گذاشتن رفتارهای مرتبط با روابط جنسی
6. به نمایش گذاشتن خشونت شامل صحنه های نزاع یا قتل
برای هریک از گروها ی محتوایی می توانید یکی از سطوح مربوط به همان نوع محتوا را که توسط Internet Explorer ارائه می شود تعیین کنید:Some ، Limited ،‌ None ، Unrestricted

1.در منوی Tools از Internet Explorer روی گزینه Internet Options کلیک کنید.سپس در کادر محاوره Internet Options روی زبانه Content کلیک کنید

2.در قسمت Content Advisor روی Enable کلیک کنید.
نکته » به صورت پیش فرض در Content Advisor از استانداردهای ICRA استفاده می شود .ولی می توانید استانداردهای Safesurf را نیز به آن اضافه کنید .در سایت WWW.Fosi.org می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ICRA بدست بیاورید .
از طریق زبانه Rating می توانید سطح مجاز برای نوع خاصی از محتوا را که ممکن است نامناسب باشد تعیین کنید.

3.درلیست select a category to view the rating levels به نوبت روی گروهها کلیک کرده و دکمه لغزنده واقع در زیر لیست گروه ها را جابجا کنید
در قسمت Description در زیر دکمه لغزنده توضیحی در مورد هریک از سطوح محدودیت نمایش داده می شود .
4.سطح محدودیت هر یک از گروه های محتوایی را مطابق نظر خود تنظیم کرده و در پایان روی زبانه Approved Sites کلیک کنید .
برای آنکه صرفه نظر از محتوای یک سایت نمایش آن را مسدود کرده یا بلامانع تعیین کنید Url آن را در کادر Allow this Website وارد کرده و روی دکمه Always (برای مجاز دانستن سایت)یا Never( برای مسدود کردن سایت) کلیک کنید.
یک علامت تیک سفید درون یک دایره سبز ، مجاز بودن سایت و خط تیره سفید درون دایره قرمز به معنی مسدود بودن سایت است
5.سایت های مورد نظر را به لیست اضافه کرده و روی زبانه General کلیک کنید.

اگر بدون انتخاب Users can see websites that have no rating ویژگی Content Advisor را فعال کنید .Internet Explorer نمایش سایت هایی را که در آن کد آن ها ، اطلاعاتی در مورد درجه بندی وجود ندارد مسدود می کند . 
در زبانه General می توانید تنظیمات مدیریتی را صورت داده و قابلیت درجه بندی را اضافه کنید.
6.در قسمت Supervisor password روی create passwoed کلیک کنید.
اگر یک رمز عبور را برای Content Advisor ایجاد نکنید اولین باری که این ویژگی را فعال می کنید از شما درخواست خواهد کرد که یک رمز عبور را ایجاد کنید.
7.در کادر محاوره create Supervisor Password عبارت ASAR@ را در کادرهای Password و Confirm Password تایپ کرده و روی Ok کلیک کنید سپس در کادرپیامی که ایجاد رمز عبور را تائید می کند روی Ok کلیک کنید .
8.در کادر محاورهContent Advisor روی OK کلیک کنید سپس در کادر پیام که فعال شدن Content Advisor را تائید می کند روی Ok کلیک کنید.

در کادر محاوره Internet Options ، دکمه های قسمت Content Advisor به Disable و settings تغییر می کند .
9.کادر محاوره Internet Options و سپس پنجره Internet Explorer را نیز ببندید .
تنظیمات Content Advisor به تمام پنجره های Internet Explorer که از این پس باز می شود اعمال خواهد شد .اگر قصد نمایش سایتی را داشته باشید که در میان سایت های دارای محدودیت قرار دارد ،Internet Explorer با نمایش یک کادر محاوره ، اجازه دسترسی به سایت شما را نمی دهد .برای نمایش چنین سایت هایی باید رمز عبوری که ایجاد کرده اید را وارد کنید .
10.روی دکمه Start کلیک کرده و عبارتhttp://www.otis.org را در کادر searchوارد کنید سپس کلید Enter را فشار دهید .
Internet Explorer راه اندازی شده و سعی می کند سایت مورد نظر را باز کند.به دلیل اینکه در کد این سایت اطلاعاتی در مورد درجه بندی درج نشده است، کادر محاوره Content Advisor ظاهر می شود.

11.روی Always allow this websites to be viewed کلیک کنید.سپس عبارت ASAR@ را درکادرPassword تایپ کرده و روی Ok کلیک کنید.
صفحه آغازین سایت نمایش داده می شود.
12.روی یکی از پیوندها موجود در سایت کلیک کنید.
مجدداContent Advisor اجازه صفحه نمایش را نمی دهد حتما شما هم موافق هستید که این نوع محدودیت محتوا می تواند آزار دهنده باشد و بهتر است در آینده برای بهبود عملکرد Content Advisorتنظیماتی را در آن انجام دهید
13.در کادر محاوره Content Advisor روی Cancel کلیک کنید.
14.در منوی Tools روی Internet Options کلیک کنید . سپس در زبانه Content از کادر محاوره Internet Optionsروی Disable از قسمت Content Advisor کلیک کنید.
15.عبارت ASAR@ را درکادرPassword تایپ کرده و روی Ok کلیک کنید. یک کادر پیام نمایان شده و اطلاع می دهد که Content Advisor غیر فعال شده است.
16.در کادر پیام Content Advisor روی OK کلیک کنید.
نکته: در زبانه Advanced از کادر محاوره Internet Options تنظیمات متععدی وجود دارد که بر جنبه های مختلف عملکرد Internet Explorer از جمله مرور ، چاپ و جستجو در وب اثر می گذرد .معمولا نیازی به تغییر بیشتر این گزینه ها نیست ولی در صورت تمایل می توانید با نمایش زبانه Advanced برخی از گزینه های موجود را تغییر داده و عملکرد Internet Explorer را بهبود ببخشید.

به نقل از آسارایان